خريد ورق سياه خريد ورق سياه

آراد آهن

ويژگي هاي ورق سياه

 

قيمت ورق سياه فولاد مباركه اصفهان به عنوان پرفروش‌ترين ورق سياه داخلي است. به طور كلي ورق سياه به عنوان يك محصول اوليه به منظور مصرف در صنايع گوناگون است.

ورق سياه چه ويژگي‌هايي دارد؟

ورق سياه از نورد گرم شمش‌هاي فولادي به دست مي‌آيد. قرار گرفتن در معرض دماي بالا به اين ورق ويژگي‌هايي چون: انعطاف پذيري، قابليت جوشكاري، مقاومت بيشتر در برابر ضربه و فشار و ظاهري مات و سياه مي‌بخشد.

وزن ورق سياه را مي‌توانيد از طريق فرمول زير به دست آوريد و يا با مراجعه به جدول اشتال وزني مشاهده نماييد.

وزن ورق سياه = طول ورق  * عرض ورق  * ضخامت ورق  * چگالي ورق (۷.۸۵)

شايان ذكر است در اين فرمول اعداد مربوط به ابعاد ورق بايد برحسب ميليمتر وارد شود.

شما مي‌توانيد قيمت ورق سياه در ابعاد مختلف و برندهاي گوناگون را در سايت و يا كانال تلگرامي آرادآهن مشاهده و مقايسه نماييد. تمامي قيمت‌هاي منتشر شده به روز است و بلافاصله بعد از هرگونه نوساني كه نرخ‌ها را دچار تغيير كند، قيمت‌هاي جديد در سايت و يا كانال به روزرساني مي‌شود.

انواع ورق سياه

 

  • ورق سياه St37: ورق سياه گريد St37 در بازار اصطلاحاً به ورق سياه معمولي شناخته مي‌شود. در آلياژ اين گريد از ورق سياه از ميزان درصد كربن كمتري استفاده مي شود.
  • ورق سياه St52: ورق سياه گريد St52 يا ورق صنعتي در آلياژ و تركيب شيميايي خود از ميزان كربن بيشتري برخوردار است

ورق سياه فابريك به چه معني است؟

ورق‌هاي سياه كه ضخامتي بين ۱.۵ تا ۱۵ ميليمتر دارند، به صورت رول و در طول‌هاي مشخص بسته بندي و به بازار عرضه مي‌شوند. از اين رو به آن‌ها ورق سياه رول شده، كويل و يا كلاف گفته خواهد شد.ورق سياهي كه به صورت برش زده شده در بازار عرضه مي‌شود، ورق سياه فابريك و يا شيت خوانده خواهد شد.

در اين ميان انواع ورق سياه موجود در بازار، خريد ورق سياه فولاد مباركه اصفهان بيشترين متقاضي را به خود اختصاص مي‌دهد و اين افزايش تقاضا بالا رفتن قيمت ورق سياه فولاد مباركه اصفهان را در بازار به دنبال داشته است

از كجا ورق سياه بخريم؟

براي خريد ورق سياه در صورتي كه نياز به تناژ بالايي از اين محصول داريد، مي‌توانيد به صورت مستقيم به كارخانه مراجعه نماييد. اما با توجه به اين كه بيشتر كارخانجات معتبر محصولات خود را با شرايط ويژه‌ي چون فروش در تناژهاي بسيار بالا و به صورت سبدي و فروش از طريق بورس عرضه مي‌نمايند خريد از كارخانه با دشواري‌ها و محدوديت‌هاي فراواني روبرو است.

شما مي‌توانيد براي خريد ورق سياه به مراكز فروش اصلي و معتبر آهن آلات در سراسر كشور مراجعه كرده و يا براي سهولت در خريد و صرفه جويي در زمان خود به صورت اينترنتي و از طريق بازرگاني آرادآهن اقدام كنيد.

بازرگاني آرادآهن يكي از مراجع اصلي فروش ورق سياه در كشور به شمار مي‌رود كه با تمامي كارخانجات بزرگ داخلي همكاري‌هاي نزديكي داشته و مي‌تواند با كمترين قيمت ورق سياه موردنياز شما را تأمين و در هركجاي كشور كه هستيد، برايتان ارسال كند.

براي ثبت سفارش خود از طريق اين بازرگاني و يا استعلام بهترين قيمت ورق سياه با شماره‌ي ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگيريد.

 جهت مطالعه كامل اين مقاله به دانشنامه آرادآهن مراجعه نماييد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/9/23 ساعت: ۱۰ توسط:aradahan :

راهنماي خريد ورق آجدار

 

ورق آجدار را به عنوان ورق شطرنجي يا ورق برجسته نيز ميشناشند. دليل استفاده از اين ورق‌ها بسيار واضح است. ايجاد اصطكاك و جلوگيري از ليز خوردن افراد… اما كاربرد اين ورق‌ها به همين جا ختم نمي‌شود.ورق آجدار فولاد مباركه اصفهان بهترين نوع و با كيفيت ترين نوع ورق آجدا است، كه شما مي توانيدبراي خريد ورق آجدار فولاد مباركه اصفهان و اطلاع از قيمت ورق آجدار فولاد مباركه اصفهان با مشاوران ما در آراد آهن تماس بگيريد

ورق آجدار چيست؟

ورق برجسته يا آجدار يك ورق فولادي از جنس ورق سياه، ورق گالوانيزه، ورق استيل و …. است كه بر روي آن شكل‌هاي هندسي منظم طبق الگويي خاص تكرار شده‌اند.در واقع ورق برجسته آجدار همان ورق سياه يا ورق روغني است كه در مرحله‌ي آخر توليد توسط يك غلتك الگودار برجسته مي ‌شود

ورق‌ها آجدار از نظر جنس ورق و آلياژ مصرفي به انواع زير تقسيم مي‌شوند:

 ورق هاي استيل آجدار:

اين نوع ورق كه از استيل ۳۰۴ توليد مي‌شود كاربرد هاي گوناگوني در صنايع غذايي، مصارف پزشكي و صنايع نفت و  پتروشيمي دارد.

ورق آجدار آلومينيوم:

از ويژگي‌هاي اين ورق مي‌توان به سبك بودن ، سهولت در حمل و نقل و نصب، مقاومت بالا در برابر خوردگي و زنگ زدگي اشاره كرد. اين ورق‌ در دو نوع رنگي و بدون رنگ توليد مي‌شود.

ورق آجدار گالوانيزه:

اين نوع ورق به دليل اينكه با يك لايه عنصر روي پوشش داده شده است، در برابر پوسيدگي و خوردگي مقاومت و طول عمر بالايي دارد. ويكي از دلايلي كه از اين ورق در مناطق مرطوب استفاده ميشود همين موضوع است

ورق آجدار آهني:

در ساخت ورق آهني آجدار از فولاد آلياژي st37  استفاده مي‌شود. البته از ورق‌هاي st44 و st52 نيز در توليد اين ورق هاي برجسته مي‌توان استفاده كرد. ويژگي خاص ورق آهني آجدار قيمت مناسب آن نسبت به ساير ورق‌هاي آجدار است.

از نظر نحوه و روش توليد ورق‌هاي آجدار در دو نوع زير توليد و روانه ي بازار مي‌گردند:

ورق آجدار فابريك:

در روش فابريك يك ورق برجسته و آجدار به ورق پايه اضافه مي‌شود و به همين دليل وزن و قيمت اين ورق‌هاي فابريك بيشتر از نوع پرسي است. به علاوه ورق‌هاي فابريك تميزتر ساخته شده و سطح زيرين آن‌ها كاملاً صاف و يكدست است.

ورق آجدار پرسي:

در روش پرسي يك ورق ساده خارج از خط توليد كارخانه توسط دستگاه‌هاي مخصوص پرس به صورت آجدار در مي‌آيند و شكل‌هاي برجسته هندسي روي ان‌ها ايجاد مي‌شود.

 

نكات زير را هنگام خريد انواع ورق آجدار در نظر بگيريد:

  • قيمت ورق آجدار به صورت روزانه تعيين مي‌شود و به دليل وابستگي به عوامل مختلف در نوسان است. به همين دليل توصيه مي‌شود قبل از ثبت سفارش خود، از طريق مراجع به روز از قيمت‌ها را استعلام كنيد.
  • قبل از خريد، انواع ورق را بررسي كرده و سپس متناسب با نياز پروژه‌ي خود نوع ورق را انتخاب كنيد.
  • صخامت ورق‌هاي فولادي تأثير زيادي بر روي وزن و قيمت نهايي آن خواهد گذاشت. لذا در انتخاب ضخامت ورق موردنياز خود دقت كنيد.
  • كيفيت و قيمت ورق آجدار توليد شده توسط هر كارخانه متفاوت است. هنگام خريد به اين موضوع توجه داشته باشيد و از اصالت محصول اطمينان حاصل كنيد.

 براي اطلاع از قيمت روز ورق آجدار و يا در صورت هر گونه ابهام و يا سوالي در مورد خريد و يا روش ثبت سفارش ورق آجدار مي‌توانيد با شماره‌هاي 34055-031  بگيريد.

 

بازرگاني آراد آهن مركز فروش ورق اجدار با بيش از ۲۰ سال سابقه انواع ورق‌هاي آجدار توليد شده توسط كارخانجات مطرح كشور را در بازار آهن ايران عرضه مي‌نمايد. شما مي‌توانيد با خريد از بازرگاني آراد آهن به بهترين قيمت ورق آجدار در بازار ايران دسترسي پيدا كنيد


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/9/4 ساعت: ۱۱ توسط:aradahan :

ورق St37 مشخصات فني وكاربردهاي آن

 فروش ورق سياه

ورق ST37 به دليل ويژگي‌هاي خاص آن در صنعت ساختمان سازي، كشتي سازي و … بسيار كاربرد دارد

در اين مقاله ابتدا به معرفي ورق‌هاي آهن و سپس به صورت تخصصي ورق فولادي ST37، نحوه‌ي توليد، كاربردها، قيمت و روش‌هاي خريد ورق ST37 را بررسي خواهيم كرد

ورق آهن چيست؟

ورق آهني يا ورق سياه، صفحه‌ي از جنس فولاد است كه طي فرايند نورد گرم توليد مي‌شود .ورق‌ آهني به دليل گداختن در طول اين فرايند ظاهري مات و غيربراق پيدا مي‌كند. به همين دليل به آن ورق سياه مي گويند.ورق سياه بسته به آلياژ و ميزان كربن به كار رفته در تركيب آلياژي‌اش به گريدهاي مختلفي تقسيم بندي مي‌شود. كه مهم‌ترين و پراستفاده ترين اين گريدها ST37 است

ورق سياه ST37چيست؟

در آلياژ ورق‌ سياه فولادي ST37 از عنصر كربن تنها به ميزان 20 درصد استفاده مي‌شود. اين درصد از كربن به اين ورق‌ها ويژگي‌ها زير را مي‌بخشد:

  • استحكام و مقاومت متوسط رو به بالا
  • خاصيت جوش پذيري زياد

در واقع در ورق‌ها عددمندرج دركنار علامت ST نشان‌دهنده‌ي كيفيت و ميزان انعطاف پذيري ورق است. كه هرچه اين عدد بزرگتر، كيفيت ورق بالاتر و ميزان شكل پذيري آن كمتر است

 

مشخصات فني ورق ST37

عدد 37 كه در  كنار نماد ST به اين معني كه استحكام كششي اين ورق 370 نيوتن بر ميليمتر مربع است.

انواع و درجه‌ي ورق‌هاي گريد ST37

ورق‌هاي سياه ST37 براساس كيفيت در سه درجه زير تقسيم بندي مي‌شود:

  • ST37 (درجه 1): از اين ورق كه كمترين كيفيت را نسبت به دو نوع ديگر ورق‌هاي ST37 دارد، براي كاربردهاي معمولي در پروژه‌ها استفاده مي‌شود.
  • ST37-2 (درجه 2): اين ورق كه داراي كيفيت متوسطي است. براساس استاندارد اروپايي  DIN 17100 توليد مي‌شود.
  • ST37-3  (درجه 3): اين ورق بالاترين ميزان كيفيت را در ميان ورق‌هاي گريد ST37 دارد و از آن در قسمت‌هاي حساستر پروژه‌ها استفاده مي شود.

مزاياي ورق سياه گريد ST37

از ويژگي‌هايي كه باعث مورد توجه قرار گرفتن اين ورق در صنايع است. مي‌توان به مواردي چون: سبك وزن بودن، كيفيت قابل قبول، قيمت مناسب، خاصيت جوش پذيري بالا، خواص و قدرت مكانيكي عالي، انعطاف پذيري بسيار خوب، قدرت كششي و مقاومت بالا در برابر فشار زياد اشاره كرد.

 

كاربردهاي ورق ST37

از جمله كاربردهاي اين ورق مي‌توان موارد زير را برشمرد:

  • ساختمان سازي
  • استفاده به عنوان ماده ي ساخت مقاطع فولادي چون: پروفيل، ميلگرد، نبشي، ناوداني و..
  • ساخت لوازم خانگي چون يخچال، ماشين لباسشويي و …

در ايران كارخانه‌هاي توليد كننده ورق كه ورق گريد ST37 را نيز توليد مي‌كنند، عبارتند از:

  • فولاد مباركه اصفهان
  • مجتمع فولاد سبا
  • اكسين خوزستان
  • فولاد كاويان
  • مجتمع فولاد گيلان

 خريد ورق ST37 از آراد آهن

براي استعلام قيمت‌ها و خريد ورق ST37 از بازرگاني آراد آهن به صورت حضوري و يا غيرحضوري مي‌توانيد با شماره‌هاي 34055-031در سايت تماس بگيريد.

 

بازرگاني آراد آهن با بيش از دو دهه سابقه در زمينه خريد و فروش انواع آهن آلات ساختماني و صنعتي و به عنوان مرجع معتبر كارخانجات مطرح كشور، ورق ST37 را با بالاترين كيفيت و مناسبترين قيمت تأمين و به دست مشتريان خود در سراسر كشور خواهد  ‌رساند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/29 ساعت: ۱۴ توسط:aradahan :

آناليز شيميايي ورق St52

 ورق فولادي

ورق فولادي از شمش فولادي و در دو نوع گرم و يا سرد توليد مي‌شود. در روش گرم پس از حرارت دادن شمش فولادي در كوره و گداخته كردن شمش هاي فولادي، آن هارا از زير غلتك هاي سنگين عبور مي دهند. اين كار باعث كاهش ضخامت و افزايش طول و عرض مي شود. ورق سياه توليد شده به اين روش داراي سطحي كدر و مات است . ورق فولادي سياه بر اساس عناصري كه هنگام گداخته شدن شمش هاي فولادي در كوره به آن اضافه مي شود به گريد هاي متفاوتي تبديل مي شود

ورق st52

ورق st52 كه به نام ورق صنعتي نيز شناخته مي‌شود، ويژگي‌هاي مطلوبي دارد كه آن را براي استفاده در صنايع مختلف و به ويژه صنايع سنگين مناسب ساخته است. استحكام و مقاومت اين ورق در برابر نيروهاي كششي، خمشي و پيچشي بسيار زياد است.

آناليز شيميايي ورق چيست و به چه منظور انجام مي‌شود؟

به منظور دست يابي به رفتار و ويژگي هاي ورق نياز است كه عناصر استفاده شده در ساخت ورق با استفاده از آناليز شيميايي مشخص گردد.

تاثير عناصر مختلف بر خواص ورق سياه 

عنصر منگنز: اين عنصر در ورق st52 به ميزان 1.6 درصد به كار گرفته شده است. وجود عنصر منگنز قابليت جوش‌پذيري را در اين ورق به وجود مي آورد.

عنصر سيلسيوم: وجود عنصر سيلسيوم آن‌هم به مقدار ۰.۵۵ درصد باعث افزايش مقاومت سايشي ورق مي شود.

عنصر كربن: درصد به كارگيري اين عنصر اصلي‌ترين تفاوت را ميان گريدهاي مختلف ورق‌هاي فولادي است . ۰.۲۴ درصد عنصر كربن در تركيب شيميايي ورق  سياه st52  به كار برده مي‌شود كه باعث مي شود ورق st52 در ميان گريدهاي متفاوت از استحكام و مقاومت بالاتري برخوردار باشد.

قيمت ورق فولادي

قيمت ورق فولادي بستگي به عواملي چون: نوع، نحوه‌ي توليد، ضخامت، وزن، كيفيت، برند كارخانه ، روش توليد ورق و  … دارد. به علاوه گريدهاي مختلف ورق‌هاي فولادي از نظر وزني نيز با يكديگر اختلاف پيدا خواهند كرد و از آنجايي كه قيمت مقاطع فولادي براساس وزن آن‌ها محاسبه مي‌شود، بنابراين از اين منظر هم تفاوت قيمتي ورق‌هاي فولادي توجيه خواهد شد.

قيمت روز ورق st52

قيمت روز ورق ST52 به دليل نوساناتي كه در قيمت مواد اوليه آن به وجود مي‌آيد، روزانه تعيين و اعلام مي‌شود. شمش‌هاي فولادي به عنوان ماده‌ي اوليه توليد ورق سياه ST52 به شمار مي‌روند كه بيش از 50 درصد در تعيين قيمت آن اثر خواهند گذاشت.بازرگاني آرادآهن يكي از اصلي‌ترين مراجع قيمت گذاري انواع مقاطع فولادي، قيمت ورق ST52  را بلافاصله بعد از اعلام توسط كارخانجات در سايت خود به روز رساني خواهد كرد.

قيمت ورق st52

به دليل استفاده زياد ورق st52  در صنعت، تقاضا اين ورق در بازار بسيار زياد است . براي توليد ورق‌هاي ST52 هرچه ضخامت ورق بيشتر باشد، نياز به مواد اوليه و مصرف انرژي بيشتري است. از طرف ديگر با افزايش ضخامت ورق، وزن آن نيز افزايش مي‌يابد.از ديگر عواملي كه در تعيين قيمت ورق ST52 بسيار اهميت دارد، برند آن است. منظور از برند ورق كارخانه‌ي است كه اين نوع ورق را توليد و به بازار عرضه مي‌نمايد.

خريد ورق ST52

در صورتي كه قصد خريد ورق ST52 را داريد، مي‌توانيد به بازرگاني آراد آهن مراجعه نماييد. اين بازرگاني انواع ورق فولادي را تنها از كارخانجات معتبر تأمين نموده و با قيمت‌هاي مناسب عرضه مي‌نمايد.

شايان ذكر است براي خريد و اطلاع از قيمت ورق سياه مي‌توانيد به صورت حضوري و يا غيرحضوري اقدام نماييد. جهت ثبت سفارش خود كافي ست با شماره‌ي درج شده در سايت تماس بگيريد و ضمن بهره‌مندي از مشاوره‌ي رايگان متخصصان آراد آهن، ورق مناسب پروژه‌ي خود را سفارش داده و در كوتاهترين زمان ممكن تحويل بگيريد.           


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/18 ساعت: ۱۰ توسط:aradahan :

نكاتي در مورد خريد ورق سياه

 

ورق سياه ورق فولادي است كه با روش نورد گرم توليد مي شود. به اين علت به اين نوع ورق، ورق سياه مي گويند كه به علت دارا بودن آثار اكسيد و زنگ زدگي ظاهري مات و كدر دارد.

 

خريد ورق سياه


 خريد ورق سياه  به دو انجام مي شود: تهيه از بازار آهن و تهيه ورق از خود كارخانه. حال نكاتي كه در خريد از بازار آهن بايد به آن توجه كنيد عبارت است از:

آشنايي كامل با مشخصات فني ورق سياه و كارخانه توليد كننده آن

داشتن قيمت روز براي جلوگيري از سودجويي افراد

مشورت با افراد داراي تجربه در اين زمينه

خريد از مكان هاي داراي مجوز اتحاديه به منظور اطمينان از گارانتي محصول خود

در صورت تمايل به خريد انواع ورق سياه مي توانيد پس از گرفتن استعلام قيمت و تاييديه قيمت از بازرگاني هاي معتبر آهن آلات سفارش خريد خود را مطرح نماييد.

 

قيمت ورق سياه


عوامل متعددي بر قيمت روز ورق سياه تاثير گذار است. از جمله اين موارد مي توان به قيمت مواد اوليه، هزينه حمل و نقل، هزينه نيروي انساني، هزينه سوخت و انرژي، نرخ تورم، ميزان عرضه و تقاضا، شرايط سياسي و بين المللي و ... اشاره كرد. يكي از شركت هاي معتبر كه در زمينه عرضه انواع ورق سياه فعاليت مي كند شركت آراد آهن مي باشد. شما مي توانيد با مراجعه به سايت اينترنتي آراد آهن  و با كانال تلگرام اين شركت از قيمت روز ورق سياه مطلع شويد. در صورت تمايل به خريد ورق سياه از طريق سايت آراد آهن سفارش خريد خود را ثبت نموده يا با تماس تلفني با كارشناسان فروش بخش ورق اين شركت مي توانيد از قيمت ورق سياه و شرايط خريد آن اطلاع كسب كنيد.

 

كارخانه هاي مهم توليد كننده ورق سياه در ايران

از مهم ترين كارخانه هاي توليد كننده ورق سياه در ايران  مي توان به فولاد مباركه اصفهان، فولاد اكسين خوزستان، كارخانه فولاد كاويان اهواز و ورق سياه گيلان اشاره كرد. هر يك از اين كارخانه ها  ابعاد متفاوتي از ورق هاي سياه را توليد مي كنند. اين كارخانه ها ورق هاي خود را در ابعاد مختلف و با صخامت هاي مختلفي توليد مي كنند.

 

قيمت روز ورق سياه


اصلي ترين دليل  نوسانات قيمت ورق سياه در ايران نوسانات دلار است. از طرفي تمايل كارخانجات به صادر كردن اين محصولات باعث شده تا عرضه اين نوع كالا با كمبود مواجه شده و قيمت آهن در داخل كشور افزايش يابد. كه اين عامل مي تواند تاثير حياتي در صنايع خودروسازي، پتروشيمي و ساختمان سازي كشور داشته باشد. پس اين را در نظر بگيريد كه قيمت روز ورق سياه مي تواند به صورت لحظه اي دچار نوساناتي شود.

 

كاربردهاي ورق سياه در صنايع


از كاربردهاي ورق سياه در ساختمان سازي و صنعت مي توان به موارد زير اشاره نمود:

توليد پروفيل هاي ساختماني باز و بسته مانند قوطي ، پروفيل زد، پروفيل درب و پنجره، پروفيل آبرو

در مقاطع فولادي مختلف چون نبشي، ناوداني، تير ورق و …

در گارد ريل و تجهيزات مربوط به راه سازي

صنايع عظيم مثل كشتي سازي و تجهيزات دريايي ديگر

ساخت تانكر و ديگر مخازن ذخيره سازي مشتقات نفت

جهت مشاهده كامل اين مطلب به دانشنامه آراد آهن مراجعه نماييد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/7/8 ساعت: ۰۹ توسط:aradahan :